at have en sygdom man ik kan gøre noget ved

brevkassespørgsmål

at have en sygdom man ik kan gøre noget ved

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

hej brevkasse. jeg er en pige på snart 15, og jeg går til ridning. da jeg rider på en hest man hele tiden skal have fat i overanstrenger jeg mig ret tit hvilket jeg ikk må, jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ved det men har du nogle råd. hvis det er at deprisioner går end under: så har jeg også nogle spørgsmål inden for det da jeg tit er ved at bryde sammen, har i nogle råd til det?

Svar:

Hej pige

Det er godt, at du skriver herinde. Det lyder til, at du tænker på de ting, som du laver til dagligt, og at du gerne vil passse på dig selv. Det er meget vigtigt at passe på sig selv. Det er også meget fornuftigt, at du tænker over, om du belaster din krop.

Jeg kan læse, at du går til ridning, og at du overanstrenger dig, når du rider. Jeg kan ikke helt læse mig frem til, hvorfor du ikke må anstrenge dig. Har du en sygdom som gør, at du ikke må anstrenge dig? Jeg synes, at du enten skriver tilbage til mig, hvor du fortæller mere om din sundhed/sygdom. Så kan jeg måske skrive mere om det du spørger om. Ellers kan du også gøre det, at du sammen med din mor tager til lægen for at få helt styr på, hvad det er du må, og hvad du ikke må.

Du skriver også, at du godt kan være deprimeret, fordi du tit bryder sammen. Det kan godt være et symptom på depression.
Det kan også være, at du går rundt og er ked af det, eller at der er nogen ting, som bekymrer dig. Du skal i hvert fald ikke går rundt og have psykiske sammenbrud, og derfor er det i hvert fald vigtigt, at du taler med nogen om, hvordan du har det.

Det kan enten være en af dine forældre eller en god veninde, som du stoler på. Du kan også komme på vores chat herinde på cyberhus. Her kan du være helt anonym, og her kan du chatte med en voksen, som gerne vil lytte til dig. Du er velkommen til at skrive herinde igen, hvis du har flere spørgsmål.

Med venlig hilsen

Gowsini Joseph