Havd kan jeg gøre ved det?
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej bb , jeg har et probel som jeg er nød til at fortælle lidt om før jeg kan komme til spørsmål for de beder ville kunne forså : Jeg har være igenm et støre vægt tabt fra ca 94 til det jeg er i dag 73 kg det har jeg være siden 2010 til nu og frem ud i tid til jeg når min nomalvægt som vist er 67 kg (er 16,9 år og 166 cm høj os selvom mange synes jeg ser høje ud og så er jeg ca 109 cm om maven og ca 105 og bystere) ... mit probem er at på tro af min alder har altrede nu få "hængpatter" (som man kalder det, for at sige det på en anden måde hænge de meget ned ad)og har haft det ca siden jeg var 15 år .... ved ikke om de kan hjælpe men har de nogen gode rådt til hvad jeg kan gør for at de naturligt .... kan komme mere op af /fotte sig op/rate op ? VH a.h

Svar:
Hej med dig.
Tak for dit spørgsmål. Jeg kan forstå at du er ked af hvordan dine bryster ser ud og synes de hænger for meget.
Det er sådan er den største del af kvindebryster består af fedtvæv. Derfor vil brysterne vokse hvis man tager på i vægt og omvendt blive mindre hvis man taber sig i vægt. Hvis man taber sig meget i vægt kan brystformen efterfølgende godt have ændret sig en smule og komme til at fremstå lidt mere hængende.
Jeg er bange for at der ikke er så meget man kan gøre ved det. Det er dog vigtigt at bruge sports-bh når man dyrker motion så brysterne bliver holdt fast og ikke bevæger sig for meget op og ned. Så undgår man at støttevævet i brysterne bliver slappere.
Jeg ved selvfølgelig ikke hvor slemt det er med dine bryster, men mange unge kvinder opfatter det selv som værende meget værre end andre opfatter det- og de fleste vil med tiden blive tilfredse med deres egen krop. Hvis du slet ikke synes du kan leve med det har det mulighed for at gå til din læge som kan vurdere det og eventuelt sende dig videre til en plastikkirurg.
Jeg håber at du kan bruge mit svar og at du bliver tilfreds og glad ved din krop.
Med venlig hilsen
Morten