HASTER - GRAVID ???
brevkassespørgsmål af
Anonym
21 år
Hej igen brevkasse. Jeg skrev inlægget en del problemer, haster for nogle uger siden. Mit hovedpine og svimmelhed står stadig på, har været ved lægen og få taget blodprøver som var fine, han tjekkede blodsukker og væskebalancen. Han målte også blodtryk og det var perfekt. Sp er blevet sendt videre til neurolog. Som ejg venter på at komme til, men det var bare lige for at fortælle jer hvordan det problem er ved at blive løst. Men ved I hvorfor han måske sender mig til en neurolog? altså er det ikke kun hvis det er noget alvolrigt mistænkt? Min læge tjekkede mig for spændingshovedpine, og det er det ikke. Mht. mens, og glemte ppiller. Min mens var sådan normal (har rimelig kraftig mens selvom jeg er på ppiller og rimelig mange smerter de første dage) i to dage (fredag og lørdag) igår søndag kom kun lidt rødt udflåd/blod. og idag har også kune været lidt. Så lidt så kun et trusseindlæg er nødvendig. Forstår det ikke for normal er min mens ihvertfald ca. 3 normale dage og så begynder det at blive svagere og er væk efter i alt 5 dage ca. men denne gang er det gået hurtigt. Har lidt ømme bryster og så er jeg begyndt at få sådan en kvalme :( idag har det været helt slemt og måtte blive i sengen til langt op af formiddagen :( var i byen lørdag og drak, men sys ikke det var så slemt at jeg stadig ville have det skidt pga det. Håber I kan råde mig til omkring hvad jeg skal gøre, og hvordan jeg skal forholde mig?. HVIS jeg er gravid, kan det så have skadet at jeg har røget den første måned + - nogen uger. Jeg er ryger (ryger fra 0-6 cigaretter) altså nogen dage ingen og andre dage op til 6 og hvis jeg er til fest over 10 :( håber I kan hjælpe mig hurtigst muligt....

Svar:
Hej med dig.
Først vil jeg lige sige at det er dejligt at høre at det sker fremskridt i udredningen af din hovedpine. Du skal ikke være bekymret over at du er blevet henvist til en neurolog. En neurolog er specialist inden for bl.a. hovedpine så når din egen læge har undersøgt dig for de mest normale hovedpinetyper og ikke fundet årsagen så er det en del af den normale procedure at henvise dig videre til en neurolog så I kan komme nærmere til årsagen til hvorfor du har hovedpine.
Angående din menstruation og glemte p-piller. Så kan jeg forstå at din menstruation har været noget kortere end normalt og du tænker på om du måske kunne være gravid. Men synes ikke du skriver om du har glemt at tage dine p-piller?? Men hvis det er tilfældet at du har glemt at tage dine p-piller så kan det være en mulighed at du er blevet gravid. Graviditet giver ofte brystsmerter og kvalme og det er rigtigt at nogen kvinder godt kan bløde med menstruationslignende blødninger først i graviditeten. Så jeg synes du skal tage en graviditetstest hurtigst muligt så du kan få afklaring på din tvivl.
Hvis du er gravid skal du dog ikke være nervøs for at dit barn har taget skade ved at du har røget op til 10 cigaretter dagligt i den første måned.
Men selvfølgelig er det bedst ikke at ryge når man er gravid, så hvis du er gravid vil jeg anbefale dig helt at stoppe med at ryge så dit barn ikke kommer til at tage skade.
Håber det var svar nok.
Med venlig hilsen Anne