har ondt!
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
hey. jeg får menstron 3 gange om måndet og det har jeg ikke prøvt før jeg har ikke haft sex eller noget?? forstår ikke hvordan det kan gå til og tør ikke at gå til min læge eller mor.. jeg har haft det i 2 år og jeg er 13år så måske kan det også bare være min krop ikke lige ved hvad den har gang i men er bange for det (hvad der er sket) !! håber at i ville hjælpe mig.
hey med jer har gode nyheder til jer....jeg er hende der har menstron 3 gange om måndet har fortalt det til min mor ville bare lige sige til det jer.

Svar:
Hej du!
Det lyder som om du har mange spørgsmål omkring din menstruation så det er rigtig fint at du skriver herind.
Når man får menstruation, kan den godt være noget uregelmæssig de første par år, og nogle vil opleve at de pletbløder lidt imellem sine menstruationer. Når man pletbløder kan der komme lidt blod, som kan opleves som en menstruation. Det kan være at det er det du har oplevet. Der er mange i din alder som prøver det, og det er helt normalt.
Ud fra de breve du har skrevet lyder det som om at du har fortalt det til din mor. Det syntes jeg er rigtig flot! Det kan hjælpe at snakke med en voksen, når der er noget man er bange for, og sammen få en snak omkring det at have menstruation.
Næsten alle kvinder får menstruation, og derfor kan din mor måske hjælpe dig hvis du skulle have flere spørgsmål.
Venlig Hilsen
Iben