har lige haft sex med kæresten
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
har været sammen med min kæreste i 3 måneder, og vi var sammen her sidste fredag, da vi så havde sex og jeg gik ned og slikke hende fisse. lagde jeg mærke til at hun lugtet utrolig dårligt, der nede og hun smagter utrolig dårlig, overhoved ik som hun plejer, også nu efter kan jeg lugte den præcis samme lugt ved min pik og når jeg trækket forhudet tilbage, kan jeg se noget hvid snask. det er ikke sæd eller burde ikke få har ikke gjort noget,, tror det er svamp men vasker det af vær dag, men kommer igen og igen

Svar:
Hej med dig.
Jeg synes det er rigtig fint du skriver til os, for det skal selvfølgelig være en rar oplevelse at være sammen med sin kæreste. Og det kan let blive ubehageligt hvis man fornemmer at alt ikke er som det ikke plejer at være.
Det sker ofte at kvinder, unge som gamle, bliver ramt af noget der kaldes bakteriel vaginose. Dette er en forstyrrelse i bakteriefloraen i skeden. Det er ganske ufarligt men kan bl.a. føre til at kvinden begynder at lugte forneden. Det kunne godt lyde som om det er det din kæreste er blevet ramt af. Det kan let behandles, men kræver at din kæreste går til lægen for at få foretaget en gynækologisk undersøgelse. Så kan lægen vurdere om det virkelig er det der er problemet og din kæreste kan efterfølgende få den rette behandling.
Ville gerne kunne fortælle dig præcis hvad det er du selv går og døjer med. Men udover det hvide snask du beskriver på din pik, mangler jeg lidt oplysninger for at kunne give dig den rette diagnose. Men det er sådan at bakteriel vaginose (som din kæreste sandsynligvis har) som regel ikke smitter partneren.
Det samme er gælden for svamp, nemlig at det kun sjældent smitter partneren. Men derfor kan du jo sagtens have fået en let infektion uafhængigt af din kæreste.
Mit råd er derfor at du tager til din læge hurtigst muligt så du kan blive undersøgt og få den rette behandling.
Jeg håber du kunne bruge mit svar
Håber du og din kæreste må komme godt ind i det nye år.
Knus Anne.