Hårvækst

brevkassespørgsmål

Hårvækst

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år

Hej.. Jeg har før skrevet ind til jer, og jeg har nu endnu engang spøgsmål til jer, hvad angår hårvækst. Jeg er rigtig, RIGTIG træt af mine hår på kroppen. Jeg ved med sikkerhed, at det ikke bare er indbildning, men at andre sagtens kan se mine mørke, lange hår. Det er især i nakken, maven og nederste del af ryggen, som jeg er træt af. Da jeg ved barbering gør hårene kraftigere, tænkte jeg på, hvordan produktet VEET "påvirker" hårenes vækst? Jeg ved, at man kan købe en creme fra VEET der opløser hårene, men virker det, og hvordan er hårene bagefter (bliver de kraftige ligesom ved barbering)? Jeg ved også man kan købe voks strimler fra VEET, men vokser man hårene, bliver de så, når de vokser ud igen, kraftige ligesom ved barbering, eller? Kan man evt. købe lægemidler, som mindsker eller fjerner hårvækst? Eller er der andre metoder? Jeg håber i kan svare på mine spørgsmål, for mine kropshår går mig virkelig på.

Svar:

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Tabel - Normal";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-qformat:yes;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:10.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:"Calibri","sans-serif";
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:"Times New Roman";
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

Hej,

En persons hårvækst afhænger bl.a. af hormoner og nogle arvelige faktorer. Derfor har nogle en meget let hårvækst, mens andre, som dig, har lidt kraftigere hår. Det er helt naturligt og det må du acceptere. Når det er sagt, så tror jeg de fleste piger kan nikke genkendende til at deres hår irriterer nogle steder. Som du selv er inde på, så findes der forskellige måde at fjerne de hår der irreterer mest..:)

Hårene sidder i små hårsække under huden, hvorfra de gror. VEET laver både voks behandlinger og en mere kemisk opløsning af håret.

Først voks behandling:
Som udgangspunkt er det en meget effektiv behandling. Her fjerner man hele håret op af hårsækken og der går 2 – 8 uger før det vokser frem igen. Når håret vokser ud igen er det ofte blødere og lysere end før. MEN voksbehandling skal helst gøres af en professionel, som f.eks. en kosmetolog. Det er fordi huden reagerer meget forskelligt på en voksbehandling og en kosmetolog kan bedre vurdere om din hud kan tåle en omgang voksning. Derfor er voksning ikke kun en smertefuld løsning, men også en relativt dyr løsning. Efter voksning kan man også se indgroede hår og små blødninger.

VEET cremen:
De hårfjernings cremer man kan købe går ind og opløser håret i hårsækken. Det kræver en masse kemikalier og man skal passe meget på når man bruger dem. Man må ikke være sol skoldet, du må ikke have rifter, modermærker eller små sår der hvor du smører det på og du skal passe på at huden ikke bliver brændt. Generelt er min personlige holdning at det er en dårlig løsning. Det er meget usundt for huden og du kan få allergiske reaktioner.

Almindelige barbering;
Men din helt almindelige skraber kan du komme meget af hårvæksten til livs. Men som du selv skriver er der en risiko for at hårene vokser ud kraftigere end før. Men hvis du køber en god skraber, ofte skifter bladet og en god barber gele, så burde du kunne barbere dig uden hårene kommer kraftigere igen. Skraberen kræver at du barberer dig meget oftere, men til gengæld er det nemt, ufarligt og gratis.

Medicin:
Du kan ikke tage medicin der mindsker din hårvækst. Dine kropshår vokser på samme måde som dine hovedhår og medicinen vil derfor mindske hårvækst begge steder. Derfor giver man ikke medicin mod for kraftig hårvækst.

Håber du kan bruge mit svar og komme de hår til livs ;-)

Venlige hilsner fra Line