Hår☀
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej! Jeg er en pige på 12år, og har et spørgsmål om hår. Jeg er begyndt at få sorte hår på maven:-( Er det bare mine hormoner ? Eller er jeg ved at få hår på brystet lige som en mand også får ?!

Svar:
Hej med dig.
Nej, jeg tror bestemt ikke at du er ved at få hår på brystet ligesom mænd har!
I din alder er du i gang eller snart igang med puberteten. I puberteten sker der nogle hormonelle ændringer i kroppen, der blandt andet gør at man som pige får hår på tissekonen og under armene og fedtfordelingen ændres også så man begynder at få former. Det er meget forskelligt med hvilken hastighed, det sker. Når du skriver om hår på maven tænker jeg, at du mener i et område lige under navlen?
Hvis det bare er et par enkelte hår, synes jeg du skal se om der kommer flere. Kommer der det så lad lige din læge kigge på det.
Hilsen
Kathrine