Graviditetstest
brevkassespørgsmål af
Well well
19 år
Hej!
Jeg startede på p-piller for 21 dage siden
og kan være bekymret for at være blevet befrugtet inden jeg fik fat i p piller.
i så fald vil jeg ikke holde p-pille pause, da det ikke passer så godt
er det muligt at tage en graviditetstest selvom man ikke holder pause fra p - pillerne??

Svar:
Kære Du
Først og fremmest tak for dit spørgsmål.
Hvis du mistænker graviditet, kan du altid tage en graviditetstest, som dog først vil blive positiv ca. 4 uger efter befrugtning. Jeg vil dog anbefale dig at få en tid hurtigst muligt ved din egen læge, som kan undersøge dig nærmere, og tale med dig omkring sandsynligheden for graviditet.
Du bør ikke fortsætte med at tage p-piller hvis du tænker, at du kan være gravid.
Håber det var svar på dit spørgsmål, ellers er du meget velkommen til at skrive igen.
Vh
Kasper