Graviditetstest

brevkassespørgsmål

Graviditetstest

brevkassespørgsmål af
Well well
19 år
Oprettet 6 år 9 måneder siden

Hej!

Jeg startede på p-piller for 21 dage siden

og kan være bekymret for at være blevet befrugtet inden jeg fik fat i p piller.

i så fald vil jeg ikke holde p-pille pause, da det ikke passer så godt

er det muligt at tage en graviditetstest selvom man ikke holder pause fra p - pillerne??

Svar:

Kære Du

Først og fremmest tak for dit spørgsmål.

Hvis du mistænker graviditet, kan du altid tage en graviditetstest, som dog først vil blive positiv ca. 4 uger efter befrugtning. Jeg vil dog anbefale dig at få en tid hurtigst muligt ved din egen læge, som kan undersøge dig nærmere, og tale med dig omkring sandsynligheden for graviditet.

Du bør ikke fortsætte med at tage p-piller hvis du tænker, at du kan være gravid.

Håber det var svar på dit spørgsmål, ellers er du meget velkommen til at skrive igen.

Vh

Kasper

Kaspers billede
Kasper har svaret på dette spørgsmål