Graviditetstest

brevkassespørgsmål

Graviditetstest

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 10 år 1 måned siden

Hej :)

Jeg ville hører om rsfu tidllige graviditetstest, kan bruges selvom man ikke er sikker på man er blevet garvid for 6-15 dage siden? Er den sikker.

Svar:

Kære du

Med normale graviditetstests kan man se, om man er gravid på det tidspunkt, hvor man skulle have haft sin menstruation. Jeg kender ikke den specifikke test, som du nævner, men jeg kan se på nettet, at den skal kunne bruges 4 dage inden forventet menstuation, men i nogle tilfælde først er sikker omkring tidspunktet hvor man burde få sin menstruation. Man kan ikke umiddelbart sige noget om om den er sikker, udfra hvor lang tid det er siden du havde sex. Det afgørende er hvornår du burde have menstruation og hvornår din ægløsning har ligget.

I dit konkrete eksempel er det eneste, jeg kan sige, at hvis du er blevet gravid for 6 dage siden vil den ikke være sikker endnu. Og for at gøre det hele endnu mere forvirrende er der også en mulighed for falsk negative resultater. - Dvs at testen siger at man ikke er gravid, men at den i virkelig tager fejl. Hvis man er i tvivl er det vigtigt at tage endnu en test nogle dage senere. Og så er det vigtigt at følge instruktionen grundigt.

Hvis du vil have et lidt mere klart svar er du nødt til at gå til lægen da der ikke er helt nok oplysninger i det du skriver. Hvis man ikke ønsker at blive gravid, er det en kæmpe fordel, at bruge kondom, da man på den måde også er beskyttet mod kønssygdomme :)

Mange hilsner fra Maria

Marias billede
Maria har svaret på dette spørgsmål