Graviditet.

brevkassespørgsmål

Graviditet.

brevkassespørgsmål af
Anonym
22 år

Hej. Jeg har før skrevet her ind angående min kæreste som er gravid, såsom spørgsmål til gravidteten. Det forholder sig bare lige sådan at vi i 6 måned, og vi har ingen problemer haft hvad angår sex, jeg ved godt at gravidteten kan påvirke hendes sexeulle lyst, men det synes jeg ikke selv den har gjort i hvertfald ikke før nu. men så sidste nat der havde vi så sex og jeg var ved at komme så lige pludslig så begynder hun nærmest at rive mig på ryggen, det gjorde vildt ondt, men jeg prøvede på at lade som Ingenting men så 2 sekunder senere så begynder hun at skrige at jeg skal gå væk fra hende og hun skubbede mig op fra hende for jeg lå oven på hende, så jeg satte mig op på min knæ med hendes ben i mellem og tog mine hænder op, og hun blev ved så jeg begyndte selv at snakke højt og blev ved med at sige at jeg ikke rørte ved hende i mens jeg stadig havde mine hænder oppe i luften så hun kunne se det , hun stoppede så og vi fik øjenkontakt så jeg prøvede bare på at læne mig fremover for at nusse hendes kind , men hun fjernede sit hoved.. Ingen af os sagde noget i et stykke tid , jeg havde stadig en stivert på , men hun ville ikke lade mig røre ved hende så jeg lagde mig ned ved siden af hende under vores dyne og kærtegnede hendes ryg men hun sagde bare stop og rykkede sig længere væk .. Jeg blev så nød til selv at ordne det på toilettet , selvom jeg slet ikke havde det godt , og har det stadig ikke godt, jeg føler bare at jeg har forgrebet mig på hende fordi hun skreg på den måde og så på mig som om hun var virkelig bange.. Hun ville ikke have at jeg kom i hende fortalte hun mig så i dag .. Hun visser mere interesse for en af vores venner som hedder nik .. Jeg elsker hende bare så meget at jeg slet ikke kan røre ved hende uden jeg føler mig skyldig i at prøve at elske med hende , hun ville gerne i starten og det var hende som lagde op til det og vi havde ikke haft sex i næsten 3 uger hvilket ikke er et problem Fordi hun jo er gravid og jeg ikke vil have at hun anstrenger sig for meget.. Jeg er helt ødelagt inden i, jeg ved ikke om hun vil have mig, jeg har glædet mig rigtig meget til at få den lille med hende, og det sagde hun også selv , nu føler jeg jo så bare at jeg har forgrebet mig på min egen kæreste selvom det slet ikke var menning at hun skulle blive bange eller ked af det i mens vi havde sex sammen. Vi har været sammen i 7 år, så helt fra folkeskolen. Jeg har prøvet at snakke med hende om det , men hun vil ikke snakke om det .. Jeg gik helt i panik da hun skreg at jeg var ved at græde fordi jeg blev så bange og ked af det fordi jeg kunne se at hun ikke nød det overhovedet... Har jeg forgrebet mig på min kæreste? Kan alt det have noget at gøre med graviditeten? Er hun ved at være træt af mig? Jeg elsker hende så meget at det her er ved at slå mig ihjel fordi jeg har slet ingenting spist næsten , og hun har bare sovet , også har hun kysset mig 3 gange og vi plejer at putte hverdag men ikke i dag for hun har nok ikke lyst til mig. Hilsen Jonas .

Svar:

Kære Jonas.

Det lyder ikke som en rar oplevelse, jeg kan godt forstå, at det har fyldt meget for dig.

Først og fremmest, nej, du har ikke forgrebet dig på din kæreste. Det lyder mere som noget rart, der endte dårligt, måske pga. en misforståelse, fejltolkede følelser, eller ændring i situationen uden nogen af jer helt ved hvad der skete. Men nej, du har ikke forgrebet dig på din kæreste.

Jeg kan godt forstå det går dig meget på, og jeg synes du skal tale med din kæreste om episoden, også selvom hun ikke vil. Det kan godt være hun er gravid, men man er to om at skulle have et barn, og følelserne kan godt sidde lidt uden på tøjet, og jeg tror at i begge vil have godt af, at tale om den episode. Når barnet kommer vil der være mange hårde tider, og der er det vigtigt i kan tale sammen, også om ting der ikke er rare. Selvom hun er gravid, skal det ikke holde dig tilbage fra at insitere på at i taler om det. Ellers finder du jo aldrig ud af hvad der gik galt, og hvordan hun har det. Det er også vigtigt at du fortæller hende hvordan du har det med det. Hvor meget det fylder for dig, og hvad du tænker om det og hende. Jeg tror det ville være rigtig godt for jer begge to, at få sat nogle ord på det. Måske hun lidt går og venter på, at du tager initiativ til snakken. Det kan jo være hun er lidt flov over sin reaktion, og måske lidt flov over, at hun ikke kan/vil tale om det. Måske hun har brug for, at du sætter det igang.

Lige meget hvad kan i i hvert fald ikke bliver ved med ikke at tale om det, så jo før jo bedre. Tit finder man ud af, at det er en misforståelse eller en uventet følelse man har reageret på, og ikke det den anden gjorde eller sagde.

Jeg håber rigtig meget for dig Jonas, at du får snakket med din kæreste. Og husk, at du gerne må stille krav til hende selvom hun er gravid. Hvis hun ikke vil tale om det, skal du insisterer, en undskyldning om træthed eller uoplagthed skal ikke lade dig slå ud. Vælg et tidspunkt hvor hun er frisk og har tid til at snakke, og så tror jeg det er vigtigt, at i begge lytter, og får sagt alt det i har på hjertet og er ærlige omkring jeres følelser. Held og lykke, og tillykke med den lille ny.

Jeg håber du kan bruge mit svar. Du er velkommen til at skrive igen hvis du har brug for flere råd eller støtte.

Hilsen fra Lea