Gravid kæreste. (hænger sammen med "graviditet")
brevkassespørgsmål af
Anonym
21 år
Hejsa. Jeg har den her dejlige kæreste som nu er gravid, pg har været det i en 5 snart 6 måneder. Vi har sammen lige skrevet her ind, kan faktisk ikke huske hvad vi kaldte den, men vi sendte den for en 10 minuter siden, jeg har så også nogle spørgsmål, som jeg gerne vil have svar på, da jeg ikke rigtig er så glad for at snakke med lægen, men hellere med gutterne eller familen, men det er Ikke alt vennerne kan svare på da kun den ene også snart skal have en baby om 7 måneder, så vi er længere fremme, snakker med familien sådan som min far om hvordan han havde det. Men jeg er nervøs for at have sex med hende, som vi skrev i vores anden besked så er eg bange for at babyen vil tage skade af det, jeg elsker hende meget, men er mega bange for om det er skadeligt for babyen? Og hende humør skifter jo meget så jeg ved ikke heæt hvor meget sex hun er klar på, selvom hun siger hun meget gerne vil, jeg længes meget efter det, så burde jeg prøve? Har tænkt over om der er en anden måde en de normal hvor manden er oven på kvinden, eller cow girl fordi jeg vil få hendes marve i hovedet hvis vi laver cow girl, vil helst ikke være oppe på hendes marve , og vil helst heller ikke have at hun krummer sig alt for meget sammen , vil babyen tage skade af det? Hvis jeg er på hende? Også føler jeg lidt at babyen er til stede selv om jeg godt ved den ikke er det, og den ikke ved hvad vi laver, så føles det en smule forkert, måske fordi det er først gang hun er gravid. Er det heæt normalt at jeg har det som jeg har det omkring babyen? Og vil den tage skade?

Svar:
Hej med Dig.
Det er fint du skriver - så kan vi jo også lige få sagen fra begge sider.
Altså, som udgangspunkt er der absolut intet galt med sex under graviditet. Det kan hverken skade barnet, din kæreste eller dig selv.
Der er i nogle enkelte tilfælde at man vil få at vide af jordemoder eller læge at man skal holde lidt igen, men den slags vil komme frem i konsultationerne, og det hører som sagt til sjældenhederne. Hvis der er blødning i forbindelse med at I har sex skal I selvfølgelig snakke med læge/ jordemoder om det, men ellers - hvis lysten er der ( og det synes jeg altså også jeg kan fornemme på din søde kæreste at den er) så er det bare om at klø på.
Din kæreste kan måske godt komme til at mærke nogle sammentrækninger i livmoderen i forbindelse med orgasme, men det er fuldstændigt ufarligt og går over igen.
Man kan dog, som du også selv skriver, blive nødt til at overveje stillingerne lidt. Som maven vokser kan det være svært at få til at hænge sammen som man er vandt til. Se det som en sjov udfordring.
- hende på dig - jeg tror hun skal være meget langt henne før du får hendes mave i hovedet
- bagfra eller fra siden kan også sagten lade sig gøre.
-find selv på flere:-)
Håber dette kan hjælpe lidt.
Mange hilsner, Susanne