Gravid eller ej (?)
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej bb - jeg har to porbemer som jeg håber de kan hjælpe mig med at få lidt klarhed over jo godt ... for at gøre en lang fortællen kort så havde jeg sex med en fyr i mandags og det var med kondom og så ikke fordi , da en tro mig forfra kom han tilsidt ud over min mave og det kan godt få mig til at tro han ikke bruget kondom til sidet (eller fik taget det meget hurdigt af) så nu gå jeg så er bange for om jeg kan være gravid , har os tænkt mig at tag en gravidest-test bare for at være 100 % sikker men tro de jeg kan være bilve gravid? (nu da han ikke nårt at komme inden i mig) ... godt mit andet spørsmål er om vis jeg er garvid , om man tag få taget en afbort unden enes forælder bilver enformere? og vis det skal være rigtigt må jeg engang har sex vis det stort til dem altså , så jeg håber meget det kan lasig gør da jeg 1: ikke følder mig prarat til at få et barn og 2 :jeg vil ikke har mine forælder for det afvide i det hele taget (vis jeg er garvid) - håber de kan hjælpe med venlig nilsen x.x

Svar:
Kære du
Tak for dine spørgsmål. Hvis du ikke er helt sikker på han har haft kondom på så er der altid en lille chance for graviditet. Graviditetstester kan allertidligst vise om man er gravid fra den dato hvor du forventer din menstruation og nogle gang først nogle dage senere. Hvis det viser sig at du er gravid skal du tage kontakt til din egen læge for at snakke om abort. Normalt skal alle under 18 år have forældresamtykke, men man kan søge om at blive fritaget for forældresamtykke. Det vil du også kunne snakke med din egen læge om. Jeg ønsker dig held og lykke med det.
Mange hilsner
Lise