Gravid efter at have fået finger- yderligere spørgsmål
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Hej igen. Nu er der så gået 8 dage over, og har ikke lgie fået købt en test endnu. Men kan det godt lade sig gøre jeg er gravid selvom ejg er jomfru??. Altså fik jo finger, men ahr ikke været i seng med nogen, så er jo jomfru. Jeg render og tisser hele tiden, er træt og har lidt menstrationslignende smerter ?? Mine bryster er meget ømme, især brystvorterne. Mener i virkelig det er muligt at være gravid??? Håber i svare hurtigst muligt. tak på forhånd

Svar:
Hej med dig
Godt du kommer med flere spørgsmål.
Normalt kan du ikke blive gravid, hvis du er jomfru. Men hvis du har fået sædceller op i underlivet, for eksempel med en finger, kan du godt være blevet gravid ved det.
Ømme bryster kan være et symptom på graviditet.
Træthed, meget tissetrang og menstruationslignende smerter fortæller hverken noget om, du kan være gravid, eller om din menstruation er på vej.
Hvis din menstruation stadig ikke er kommet, er der risiko for, at du egentlig er gravid. Jeg vil foreslå, at du ringer til din læge og får lavet en gravidtetstest der. Man kan som regel få tid samme dag, når det drejer sig om mistanke om uønsket graviditet. Det er gratis at få lavet testen hos din læge.
Håber du snart får gjort noget ved det.
Med venlig hilsen
Gowsini Joseph