Gravid

brevkassespørgsmål

Gravid

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år

Hej med jer :) Jeg er en pige på 17 år som er blevet gravid, jeg har været det en gang før da jeg var 15 år, og der tabte jeg det :( Nu vil jeg gerne vide, jeg ved godt at 20 % af alle der er gravide første gang taber der, men nu hvor jeg er så ung, har jeg da større chance for at tabe det? Så vil jeg også gerne vide, nu går jeg meget op i min krop, motion osv. og følger en streng diæt og træning, kan jeg blive ved med det nu hvor jeg er gravid? Og sidst.. jeg har en masse voldsomme kramper i underlivet og ved maven, ikke som sidst jeg var gravid, der var det anderledes, der tabte jeg det desværre også, men kramperne er ikke på samme måde, men det gør forfærdenligt ondt, plus jeg har rigtig meget kvalme, er der nogle måder at få det til at gå væk på ? Jeg er kun 4 uger henne ca. så man kan ikke se så meget, og jeg kan ikke rigtig spørge andre til råds da ingen andre ved det.. På forhånd tak :) A :)

Svar:

Hej Ann.

Hvor er jeg glad for du spørger og undrer dig over dine kramper og smerter, specielt nu hvor du synes det mærkes anderledes end sidste gang du var gravid.

Det skal ikke gøre ondt at være gravid og man skal ikke have kramper. Derfor er det vigtigt at du ringer til din læge hurtigst muligt. Får du pludseligt meget ondt i maven eller bliver du dårlig uden for din normale læges åbningtid er, det meget vigtigt at du kontakter en vagtlæge og fortæller at du er gravid og at du har kramper/smerter.

Når du har fået en læge til at undersøge dig, er du meget velkommen til at skrive til mig igen.

Venlig hilsen

Anette.