Gravid?!
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej. Jeg har her igennem nogle måneder brugt min mors vibrator, når hun ikke var hjemme. Problemet er bare, at jeg er MEGA bange for, at jeg er blevet gravid! Fordi det kan jo være, at hun har haft samleje og at hun har brugt den lige bagefter! Så det kan jo være at der er nogle sædceller på og at jeg så har fået dem ind i mig! Jeg har godt nok kun brugt den på klitoris men det kan jo være at der er kommet noget ind alligevel! Men det er bare fordi min papfar er blevet steriliseret, men kan der ikke godt ske en fejl eller sådan noget? Jeg føler mig bare oppustet nederst på maven/underlivet og det ligner jeg er en smule gravid (Ligesom Bella i twilight, der hvor hun finder ud af at hun er gravid). Jeg er virkelig bange please svar hurtigt!! P.s. Jeg har fået mens! Knus bekymrede mig!:'-(

Svar:
Kære Bekymrede Dig
Tak for dit spørgsmål. Det er godt at læse, at du tager din krop og dens signaler alvorligt.
Jeg tror ikke, du skal være bekymret for, at du er blevet gravid. For det første kan sædcellerne ikke overleve ret længe udenfor kroppen/på vibratoren (Højest et par timer). Du skriver også, at din stedfar er steriliseret. Dette sikrer næsten 100% mod graviditet (Det vil sige, at der ikke er sædceller med, når han får udløsning). Og så har du kun brugt vibratoren på klitoris, så alt i alt synes jeg, det lyder helt usandsynligt, at du skulle være blevet gravid.
Du skriver, at du har fået mens, men jeg kan ikke læse, om du har haft det efter, din bekymring er opstået.
Det at føle sig oppustet kan skyldes mange ting. Hvis det fortsætter, håber jeg, du vil skrive igen eller snakke med din læge.
Hvis du gerne vil bruge en vibrator, vil jeg anbefale dig, at du skaffer dig en, som kun du bruger. Det er en personlig ting, og det er ikke en god ide at bruge en andens.
Hvis du har flere spørgsmål, er du meget velkommen til at skrive igen.
Venlig hilsen
Marie Louise