Gravid?

brevkassespørgsmål

Gravid?

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Oprettet 11 år 3 måneder siden

hej.. Jeg har et spørgsmål ang. gravilitet. Havde sex med en fyr for første gang for ca. 4 uger siden. Vi brugte kondom, men jeg var ik startet på mine p-piller der. Dagen efter blødte jeg en del da jeg skule på toilet, og det holdte op igen efter 1 times tid. Er det møddommen der er sprunget, og var grunden til at jeg blødte der? Jeg fik min mens. 2 uger efter vi havde været sammen, og den varede i de 4-5 dage som den plejer. Begyndte på mine p-piller der, og her i næste uge skulle jeg gerne få min mens. igen. Hvis jeg ik får den, kan det så skyldes at jeg er gravid? Har oplevet at jeg 2 dage i den her uge, at jeg vågnede og skulle på toilet og skulle tisse rigtig meget, faktisk midt om natten, hvilket jeg sjældent er. Vil blive rigtig glad hvis jeg kan få et svar hurtigest muligt.

Svar: 

Hej Pige.

Det er super du spørger når der dukker nogle spørgsmål op, du ikke selv lige kan finde svar på. Jeg vil gerne forsøge at hjælpe dig.

Ud fra det du skriver, tror jeg du har haft det man kalder en pletblødning..Det er normalt. Når en mødom springer bløder det sommetider, men kun lidt og lige efter det er sket.

Chancen for at du er blevet gravid er meget lille. I brugte kondom og du fik menstruation 14 dage efter i var sammen, så nej, jeg tror bestemt ikke du er blevet gravid.

Når du holder p-pille pausen går der ca 3-4 dage så får du din blødning, får du den ikke er det vigtigt at du kontakter din læge.

Hvorfor du har været oppe om natten, kan jeg ikke svare dig på. Ud fra det du skriver, tror jeg ikke du skal være bekymret. Måske har du drukket lidt ekstra vand her i varmenn, eller også er det på grund af påvirkninger fra p-pillerne. Der er hormoner i dem og kan godt i nogen tilfælde påvirke kroppen i de første måneder du tager dem.

Jeg synes du skal snakke med din mor om de tanker du gør dig her. Det er helt normalt, men derfor er det stadig rart at have nogen at dele tingene med.

Venlig hilsen

Anette

Rådgiver har svaret på dette spørgsmål

© Copyright 2017 - Center for Digital Pædagogik

En del af: EU's Insafe- & Daphne program