Gravid??

brevkassespørgsmål

Gravid??

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 12 år 1 måned siden

Hej brevkasse :-) Jeg er en pige på 14 år som har den dejligste kæreste her for noget tid siden havde vi sex, men kondomet gled af 10 timer efter tog jeg en fortrydelsespille 1uge efter kom min mens, ikke der hvor den plejer den sluttede efter 6 dage, så gik der 3 dage så fik jeg noget klamt meget mørkerød blod det var ikke som blodet plejer det var tykt, hvad er det og hvorfor kommer det? :-) og tror i jeg kan være blevet gravid? Knus mig

Svar:

Kære dig.

Mange tak for dine spørgsmål. Det er godt at høre, at du og din kæreste beskytter jer, når I har sex, og det er fornuftigt at du har taget en fortrydelsespille, da kondomet gled af.

Ændret blødning er en almindelig bivirkning, når man har taget en fortrydelsespille. Blodet bliver mere mørkerødt og tykt, hvis det har ligget i livmoderen et stykke tid før det kommer ud. Det er der ikke noget farligt i. Du har gjort det helt rigtige, men for at være på den helt sikre side, synes jeg, du skal tage en graviditetstest, for at udelukke at du er gravid. Man kan købe dem i supermarkedet.

Mange hilsner

Christine