Gravid?
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Hej CyperHus. Jeg ved ikke om det er det rigtige sted jeg er gået hen, men håber på et svar. Her den 27 november var jeg i seng med en som jeg er forelsket i vi er ikke kærester endnu, men vi havde sex og brugte gummi, så tirsdag til torsdag ( 29 november - 1. dec. ) blødte jeg kun lidt og så her i tirsdags i denne her uge så begyndte jeg at få kvalme og sådan ondt i maven når noget skal op igen så var hele tiden bange for at jeg skulle kaste op, men tænker os på om det fordi jeg er sulten men så er jeg jo sulten hele tiden det kan da ikke være rigtig? men i mandags så skrev han til mig at han ville holde pause med af skrive med mig så tænker også lidt på om det er fordi jeg er ked af det fordi han vil holde en pause at jeg så har det dårlig? og ved at hvis jeg så er gravid at jeg vil blive rigtig ked af det fordi jeg elsker børn og også vil uddanne mig som pædagog men at få en abort som i mine øjne er at slå et barn ihjel. det ville jeg ikke kunne klare, så håber på et svar hvis du kan svare på alt det jeg har skrevet? Mvh. Ulykkelig pige.

Svar:
Kære ulykkelige pige
Tak fordi du skrev til os og øv, hvor er det trist, at det skulle gå på den måde med ham du er forelsket i. Jeg håber virkelig på I vil finde ud af det. Husk også på, at du er rigtig ung og du skal nok møde en dejlig kæreste! Jeg vil meget gerne sige til dig, at det var rigtig klogt og godt at bruge et kondom, da I var sammen. Du skal altid passe på dig selv, ikke kun fordi du risikere at blive uønsket gravid, men også for at ikke blive smittet med forskellige kønssygdomme. Eftersom kondomet ikke gik i stykker eller gled af, var der kun en meget meget lille risiko for at kunne blive gravid. Kvalme, i forbindelse med graviditeten, kommer først flere uger efter befrugtningen, idet det kræver at kroppen begynder med at danne graviditets hormon. Så lang tid var der ikke gået siden d.27. november. Jeg er helt enig med dig i at dine fysiske symptomer godt kan være pga. den triste situation. Jeg tænker også på at du bare skal tage en graviditets test for at få afkræftet alle dine bekymringer og ikke længere spekulere på det.
Pas godt på dig selv!
Mange julehilsner
Maria