Frygt for graviditet eller sndey

brevkassespørgsmål

Frygt for graviditet eller sndey

brevkassespørgsmål af
Anonymt
17 år
Oprettet 7 år 5 måneder siden

hej, jeg Har i en længere periode haft det en smule mærkeligt. Jeg er startede på minipiller i juni måned. Jeg har i de sidste to-tre måneder ikke haft menustration, og her de seneste dage er jeg begyndt at få enormt meget kvalme og en konstant følelse af at være sulten. Jeg har taget to graviditetstest som begge viste negativ, men kunne det stadig være det? Eller noget andet?

Svar:

Hej du

Det er normalt at man helt holder op med at have menstruation når man starter på minipiller, men det kan selvfølgelig ikke udelukkes at du er blevet gravid selvom du har taget pillerne regelmæssigt. Som din egen læge sikkert har fortalt dig, så er det rigtig svært at tage minipiller korrekt.

Man skal være meget præcis med at tage pillerne på det samme tidspunkt hver eneste dag for at man er beskyttet mod graviditet, og hvis man glemmer en enkelt pille mere end et par timer virker de ikke. Og faktisk er det sådan, at selvom man tager pillerne fuldstændig præcist, så er der stadig en lille risiko for at blive gravid. To negative graviditetstests taler selvfølgelig imod at du skulle være blevet gravid, men jeg synes helt sikkert du skal gå til lægen og få lavet en graviditetstest hos ham/hende for at være sikker. Der kan være rigtig mange grunde til at opleve øget sult eller kvalme - heldigvis går den slags hyppigst over af sig selv.

Håber svaret kan bringe dig videre. Venlig Hilsen Jens-Christian

Jens-Christians billede
Jens Christian har svaret på dette spørgsmål