Fregne.
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej :) Når jeg intimbarberer mig, kommer jeg ofte til at skære i en fregne jeg har "dernede". Jeg prøver selvfølgelig at undgå det, men det er bare lidt svært, når man gerne vil have alle hår væk. Så jeg vil egentlig bare høre, om det er farligt at jeg får den til at bløde? Det skal lige siges at det ikke gør ondt, jeg kan slet ikke mærke det. Og hvis det er farligt, hvad jeg så gøre?

Svar:
Hej du!
Det er godt at du stiller det spørgsmål, især hvis du ofte kommer til at skære i den under intimbarberingen.
Vi har alle sammen fregner rundt omkring på kroppen. Det er egentlig ikke fregner men modersmærker, som godt kan stikke lidt ud fra huden. Derfor kan man godt komme til at skære i dem hvis de sidder et sted hvor man barbere sig. f.eks. under armene eller ”dernede”  Men der sker ikke noget ved at man kommer til at skære i dem, andet end det bløder lidt.
Men derfor er det nu bedst du prøver at undgå at skære i dem hvis det er muligt. :-)
Venlig Hilsen
Iben