forskellige ting
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Jeg har lige nogle sp.:
1: Er det normalt at ens tissekone er sådan lidt "Slatten"?
2: Er det normalt at man kan mærke når ens blod ryger ud? (Altså
når man har sin mens.
Det var det ;)

Svar:
Kære 13 årig pige
Først vil jeg sige, at jeg syntes det er godt du er så opmærksom på din krop :)
1: Når man kommer i puberteten, begynder huden omkring tissekonen at vokse, og der bliver dannet nogle hudfolder. Derfor kan den godt se lidt "slatten ud" som du skriver. Det kan godt virke underligt, men det er helt normalt :-)
2: Der er nogen som kan mærke at de får deres mestruation og når blodet ryger ud. Så ja, det er helt normalt.
Men hvis du føler dig utryg omkring din menstruation, så syntes jeg det er en god idé at du taler med din mor om det, eller en anden voksen som du snakker godt med. Du kan også tale med din skolens sundhedsplejerske, som kan hjælpe dig, hvis du har flere
spørgsmål omkring din menstruation.
Håber du kunne bruge mine svar :)
Venlig hilsen
Iben Bach Pedersen