Forkølet???
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Kære Cyberhus. For lidt over en uge siden blev jeg forkølet, og har været det lige siden. Jeg plejer ellers kun at være forkølet i 3-5 dage approx. Og det bliver overhovedet ikke bedre. Jeg sørger for at blive hjemme fra skole for at hvile. Men jeg vågner op næsten hver nat med hovedpine og koldsved og feber og er mega snottet/og eller stoppet i næsen, hvilket er meget ubehageligt fordi jeg får sure opstød og brækfornemmelser hvis jeg prøver at pudse næse. Her det sidste døgn har jeg slet ikke kunne trække vejret i gennem næsen, men altså snottet løber stadig. Jeg ville gerne bruge zymelin, men er bange for at jeg i forvejen har overdoseret lidt for meget på det....
er det noget at være bekymret om? Og hvad kan jeg gøre?

Svar:
Kære Laura
Tak for din mail. Jeg kan forstå at du har været forkølet/syg i over en uge nu. Det lyder godt nok som om at du er hårdt ramt.
Det du beskriver lyder som en slem almindelig forkølelse. Det er nok det mest sandsynlige. Nu er det vist et par dage siden du har skrevet til os, så jeg håber at du når du får mit svar har fået det bedre. Hvis du fortsat ikke har det bedre synes jeg, at du skal gå til din læge og få tjecket at det er almindelig forkølelse og ikke f.eks halsbetændelse eller lungebetændelse som kræver penicillinbehandling.
Håber at du kan bruge mit svar og at du snart er rask igen.
med venlig hilsen
Morten