flove spørgsmål del 3

brevkassespørgsmål

flove spørgsmål del 3

brevkassespørgsmål af
Anonym
23 år

Jeg er simpelthen nød til at informere jer om, at I ikke ved hvad I taler om! Center for Sexuelle Overgreb, som det hedder her i 2017 (!) tilbyder IKKE hjælp flere år efter! Det er simpelthen forkert! Jeg har lige talt med dem og jeg blev igen afvist! De tilbyder KUN akut hjælp! Og det I skiver er altså forkert! Man kan IKKE komme efter 24 timer og få hjælp! Hverken af en læge, til at anmelde eller af en psykolog. De henviser til egen læge eller en  psykolog ude i byen. Nu ved I det og alle dem der evt har læst mit spørgsmål. Da I tilsyneladende er misinformeret, så igen: Det I skriver er forkert, har lige talt med Centret og de afviser- Nu ved I det. Og så skal I tænke jer om, før I rådgiver! Og ikke skive noget sludder!

Svar:

Hej med dig

Jeg er ked af at du har haft den oplevelse. Du skriver Center for Sexuelle overgreb, og måske er det der misforståelsen opstår?

Den henvisning vi har givet er til Center for Voldtægtsofre. De skriver på deres hjemmeside følgende:

Vi hjælper både akut lige efter overgrebet og senere, hvis der er gået måneder eller år.

Centret er åbent hele døgnet.

Piger, drenge, kvinder og mænd kan få hjælp i centret.

Her kan du se hvilken hjælp de tilbyder, lang tid efter selve voldtægten.

Bedste hilsner
Niels-Christian