Fertilitet

brevkassespørgsmål

Fertilitet

brevkassespørgsmål af
Anonym
22 år

Hejsa

Håber I kan hjælpe mig med disse spørgsmål:

Er det oftest mænd eller kvinder, som har problemer med at opnå graviditet på naturlivis?

Kan urinvejsinfektioner/ blærebetændelser forårsage infertilitet? Har haft super mange blærebetændelser/ urinvejsinfektioner, men aldrig underlivsbetændelse.

Tak for svaret :)

Svar:

Hej med dig og velkommen til Cyberhus.

Det er oftest mænd, der har problemer med infertilitet. Blærebetændelser øger ikke risikoen for infertilitet, men det gør underlivsbetændelser og ubehandlede klamydiainfektioner.

Hvis du vil vide mere om infertilitet, så prøv www.patienthåndbogen.dk og gå ind under ufrivillig barnløshed, der kan du finde svarene på det meste.

God sommer til dig

hilsen Malene

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål