Føler mig så tyk hjælp mig
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
hej jeg er en 13 årig dreng som er 1.65 og vejer 61 kg og når jeg kigger mig i spejlet ser jeg ik tyk ud men når jeg går op på vægten og ser jeg vejer 61 kg så tænker jeg at jeg aldrig mere vil spise mad mere og jeg er født bred agtigt hvis du forstår men vil virkelig gerne have hjælp til om jeg skal tabe mig eller hvad jeg skal gøre og hvordan jeg kan tabe mig ?

Svar:
Hej med dig på 13!
Hvor er det bare dejligt at du kan li´ dit udseende i spejlet! Det skal du holde fast i – jeg tænker du ser brandgodt ud! Og du er dejlig som du er! Og du skal helt sikkert ikke tabe dig! Jeg tænker på, hvorfor du mon synes at 61 kg er for meget?  Du skal vide at alle kroppe er forskellige og derfor er der ikke nogen vægt som er den rigtige for alle mennesker. Som du skriver så er der nogen der er bredbygget og nogle er spinkle, nogle er høje og andre er lave. De mennesker kan ikke veje det samme. Derfor er det vigtigt du acceptere din kropsbygning, og at du faktisk er tilfreds med det du ser på i spejlet. Det der er vigtigt er, at du bruger din krop, så du også får en krop der ser sund ud. Spiller du fodbold, basket eller dyrker du noget sport – ellers begynd på det du kunne tænke dig at prøve. Skateboard, atletik eller…. Det er dig der bestemmer, men husk du er absolut ikke for tyk! Og husk også det er rigtig godt at snakke med nogen om det, ligesom du nu har skrevet til mig, så snak med din mor, din far eller bare en voksen som du kan lide. Fortæl dem hvad du tænker. Man tror ofte at alle andre ved, hvad man tænker, men det gør de ikke, du er nødt til at fortælle dem det. Så vil du måske opdage, at det er rart at dele det med andre og at det faktisk kan hjælpe dig til ikke at tænke så meget på det Pas godt på dig selv og ha´ det godt Mange hilsner fra Eva