Er for tynd

brevkassespørgsmål

Er for tynd

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Hej Cyberhus Nu ville jeg prøve at skrive til jer, med mit problem. Jeg er en pige på 14 år, som er rimlig tynd, eller jeg er tynd! Jeg har snart prøvet alt, har været på syghuset for at se om jeg fejlet noget, det gjorde jeg ikke, har været til en diætist, men intet har rigtig hjulpet.. Jeg føler at folk kigger underligt på mig og tænker "gud hvor er hun tynd" eller noget i den stil. Jeg har heller rigtig fået bryster i nu, og er ved at blive utålmodig, for vil mega gerne have en kæreste, men de kan jo ikke lide slanke piger, plus ingen bryster. Jeg føler mig smuk når jeg går det hjemme, men straks når jeg kommer i skole og ser de andre, bliver jeg trist... Har i en idé til hvad jeg kan gøre? enten med at tage på, eller hvordan jeg kan få mere selvtillid. Hilsen den triste :)

Svar:

Hej du

Det lyder hårdt at, du bliver trist så snart du kommer i skole, når du føler dig smuk derhjemme. Det lyder som om, du har været igennem rigtig mange ting for dels at finde ud af, om du fejler noget, og hvordan du skal tage mere på. Jeg kan desværre ikke give dig bedre råd omkring kosten end dem diætisten har givet dig, men jeg kan måske trøste dig med, at det er normalt, at man tager mere på og får flere former (bryster og større hofter) når man kommer i puberteten. Der kan godt gå et par år endnu. Det er ofte sådan, at tynde piger kommer senere i puberteten end kraftigere piger, men det skal nok komme.

Jeg tror, du har brug for at snakke med nogen om, hvordan du har det, også for at få mere selvtillid, så du kan være en glad pige, også i skolen. Det kan være rigtig godt at snakke med en voksen, som du har tillid til. Du må også meget gerne skrive ind til brevkassen "Når det gør ondt inderst inde" eller til chatten. Begge steder sidder der voksne, der gerne vil lytte til dine tanker.

Jeg er sikker på, at du er en meget smuk pige!

Mange hilsner Christine