Er jeg unormal fordi jeg ønsker en graviditet??
brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
Hej.... Ved ikke lgie hvordan jeg skal begynde. Jeg har en dejlig kærtse, og vi har været sammen 5 måneder. vi var hinandens første gang og er meget tæt knyttede. Vi snakker tit om at vi gerne vil have børn om nogen år. Men inderst inde r jeg begyndt og ønske at det sker sanrt :( vil så gerne være gravid. Er måske også blevet påvirket da en i min klasse er gravid. Føler bare at jeg vil være så klar til at tage mig af et lille barn. ser jeg noget om babyer/børn blvier jeg helt rørt. To gange har jeg haft mistanke om graviditet, hvor det ikke har været noget. Vi bruger kondom nogengange og jeg bruger altid p piller. Men efter de to gange hvor jeg virkelig troede jeg var gravid, der har jeg faktisk blevet skuffet. Troede aldrig jeg ville føle sådan, men da jeg først så på testen og den var negativ, følte jeg det som et slag i maven. Troede ejg ville være lettet. Min holdning er også at hvis det engang skulle gå galt, trods min unge alder, skal barnet leve, hvilket min kærste har accepteret osse. Men er jeg unormal, når jeg sådan går og ønsker at blive gravid??? :( tænker på maven der vokser, babyen der kommer, når den lille skal lære og gå :) alt så dan noget. Ved jo godt det tager lidt det at være ung fra en, men nu er jeg jo ikke lige den der farer i byen i weekenderne og sådan noget. Åh håber i kan hjælpe mig med mine tanker.

Svar:
Hej Pige.
Du er en helt normal, klog og ansvarsfuld ung pige. Der er intet unormalt i det du tænker eller gør. Næsten alle piger/kvinder når på et tidspunkt dertil hvor du er nu. Du er forelsket, ung og lyst til at få din egen familie, det er positivt. Dejligt at du og din kæreste har det så godt sammen!
Jeg kan godt forstå det må være som et stød i maven, at håbe man er gravid og så opdage man ikke er det. Du reagerer helt normalt!
Jeg syntes du skal snakke med din kæreste, din mor/far eller en anden du har tillid til om dine tanker, det gør det meget nemmere at have med at gøre, eller fang en her på sitet på chatten og skriv med dem, de er gode til at lytte og komme med råd og vejlidning.
At få børn er hårdt arbejde, men også skønt! Personligt syntes jeg du skal udsætte din drøm om det nogle år endnu, nyd drømmen istedet og planlæg hvor god en mor du vil være og hvad du vil gøre i forskellige situationer, så er jeg sikker på du bliver en super mor når den tid kommer, for det gør den.
Venlig hilsen
Anette