Er jeg gravid er så bange
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hejza :) Idag var jeg sammen med min kæreste, vi snavede under en dyne og det vil så liqe siges han havde stiv q; Så da vi var færdige med og snave skulle han hjem og jeg skulle spise efter spisningen skulle jeg tisse og så mine underbukser var HELT våde Så mine spørgsmål er: 1. Kan det være min kærestes sæd der er på mine underbukser 2. Vis det er sædceller kan de så selv "kravle" op i skeden og gøre miq gravid? Håber du/i kan hjælpe miq for er skide nervøs!

Svar:
Hej med dig :-)
Det er rigtig godt at du skriver herind, når der er noget du er i tvivl om, og gerne vil have svar på.
Du skriver at du snavede med din kæreste, så jeg går ud fra at I ikke havde samleje. At han ikke havde sin penis oppe i dig.
Når du er snaver med din kæreste og godt kan lide det, så kan der godt komme meget væske fra skeden, og jeg tror det er derfor dine underbusker var helt våde da du skulle på toilettet.  Det er helt normalt når man er sammen med en fyr man godt kan lide.
Når din kæreste er tændt og i ligger og kæler, så kan der også komme en lille smule klart væske ud af hans penis, og der kan godt være være nogle få sædceller i den væske. Men hvis han ikke har været oppe i dig, så er sandsynligheden for at du er gravid meget lille.
Det er rigtig godt at du tænker på hvorvidt du er gravid eller ej. Det kan være at du kan tage en snak med din mor eller en anden voksen du har det godt med omkring det du har oplevet.
Når du bliver lidt ældre og gerne vil have sex med din kæreste, så kan i snakke sammen om hvordan du bedst beskytter dig imod graviditet.
Du kan også besøge Lystværelset. Her kan du finde en masse information om sex og prævention og du kan også skrive til Sascha..
Venlig Hilsen
Iben