Er jeg gravid?

brevkassespørgsmål

Er jeg gravid?

brevkassespørgsmål af
anonymt
16 år
Oprettet 7 år 2 uger siden

Hej jeg er en pige på 16 år og er lidt i tvivl.

Min menstruation var lige stoppe og så tænkte min kæreste og jeg at vi godt kunne have sex unden kondom, da jeg er på p-piller. Jeg var begyndt på dem igen og den var stoppet, men dagen efter vi havde sex, fik jeg mens igen og har haft pletblødning lige siden. Det er nu 2 uger siden at vi havde det. Nu er jeg lidt i tvivl om jeg kunne være blevet gravid af det?

Svar:

Hej med dig

Tak for dit spørgsmål. Jeg kan forstå, at du er i tvivl om, om du kan være gravid. Såvidt jeg forstår dig, så har din kæreste og dig haft ubeskyttet sex lige efter du har haft blødning og mens du samtidig har været på p-piller.

Det er jo når man har ægløsning at man kan blive gravid, ægløsningen er normat 1-2 uger efter ophørt menstruation, så ud fra den betragtning og det er at du også har været på p-piller, så vi jeg sige at det er meget usandsynligt at du skulle være gravid. Men intet er jo 100 % sikkert, så jeg ville købe en graviditetstest nu, den burde slå ud nu når det er 2 uger siden. Hvis din blødning i p-pille pauserne udebliver ville jeg tage en graviditetstest igen. Det er ikke for at bekymre dig og jeg tror som sagt ikke at du er gravid, men det er jo bedst at være helt sikker med sådan noget ;)

Jeg håber du kan bruge mit svar.

Med venlig hilsen

Morten

MortenSs billede
Morten fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål