Er det noget ? :(
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej :-) Jeg ved godt, at det her måske er rigtig dumt, at spørger om. Men det er noget, som virkelig bekymrer mig. For 4 uger siden, fik jeg en lang rift på mit lår, det kom unden grund, 2 dage efter , havde jeg så en rift over mit bryst, og dagen efter havde jeg både en rift på min hånd og lå. Jeg har ikke revet mig på noget, da jeg tit bare er hjemme. Tror I/du det er noget ? Fra mig :(

Svar:
Hej med dig
Det lyder da godt nok lidt underligt, men det er ikke dumt at spørge om - særligt ikke når det er noget der bekymrer dig.
Nu har jeg ikke set riften, men som du beskriver det, lyder det som en helt almindelig rift som dem man får, når man river sig. De kommer som oftest når man - ja - river sig. Det kan man sagtens gøre uden at man lægger mærke til - og så lige pludselig har man rifter man ikke kan forstå hvor de kommer fra. Har du lange negle? - kunne du f.eks have revet dig i søvne? Nogen får også rifter i huden, hvis den er tør. J
Hvis det er fire uger siden rifterne kom, burde de være healet op nu. Er de ikke det, så synes jeg det ville være en god idé at tage en snak med din læge. Det er nemlig nok nødvendigt at se rifterne, for helt præcist at sige hvor de kommer fra. Er de forsvundet igen, er det ikke noget du skal bekymre dig for:).
Venlig hilsen
Jakob