Er det farligt

brevkassespørgsmål

Er det farligt

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 7 år 3 uger siden

hej jeg har et forkølelses sår på læben er jeg 99% sikker på. Og jeg kommer hele tiden til at pille ved det og prøve at krasse det væk.. min bekymring er at jeg kom til at røre min kønsdel efter jeg havde været på toilettet.. og jeg havde ikke vasket hænder... kan jeg så få herpes i/på min kønsdel (er en pige) er virkelig. bange for det er farligt og om det gør ondt og om det kan ses :-/ håber VIRKELIG i kan hjælpe

Svar:

Hej Du

Du kan godt overføre forkølelsessår/herpes fra mund til din kønsdele, men det er bestemt ikke sikkert at det er sket selvom du er kommet til at røre dernede efter du har kradset i sårene ved munden. Det kan kun tiden vise. Hvis man får forkølelsessår på kønsdelene kan det nogen gange godt ses, men ikke altid. Det er selvfølgelig irriterende at få herårs på kønsdelene hvis det skulle ske. Og det kan undertiden give smerter. Men, jeg kan berolige dig med, at det ikke er farligt - kun irriterende.

håber svaret hjælper dig, om ikke andet så kan berolige dig lidt.

venlig hilsen Jens-Christian

Jens-Christians billede
Jens Christian har svaret på dette spørgsmål