Dutten! (o)(o)
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
HEEEEEJ BREVKASSË<3 Jeg har tænkt lidt over dutten...altså brystvorten;) Hvornår vokser den egentlig ud, sådan at den stikker ud!???????? Min stikker kun en lille smule ud op til min mens. Nogen gange går den også indad...pretty wierd!;) Hilsen Cille<3333

Svar:
Kære Cille.
Tak for dit spørgsmål. Jeg kan godt forstå, du synes det er noget mærkeligt noget. Det er faktisk også lidt svært at svare på, men nu prøver jeg alligevel :-)
Nogle kvinder har fra naturens side indadvendte brystvorter. Dvs. at de aldrig kommer til at vende udad. Brystet består af mælkegange og hvis de er for korte, kan de "trække" lidt i brystvorten, så den kommer til at vende indad.
Dog ses indadvendte brystvorter ofte hos unge piger i puberteten, som ændrer sig når man bliver ældre - jeg tror det er dét der gælder for dig, da jeg gætter på, at du er midt i puberteten :-)
Jeg tror du skal finde din bedste portion tålmodighed frem - det ændrer sig nok med tiden. Hvis det kommer til at genere dig for meget, skal du endelig gå op til din læge og tale med ham om problemet.
Du er velkommen til at skrive hertil igen med spørgsmål - jeg håber du kan bruge mit svar :-)
Mange venlige hilsner Mette