Dobbelthage
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej brevkasse.. Jeg er en dreng på 12 år, og har en dobbelt hage. Jeg vejer 58 kl og er164 cm, så mit bmi er 21,56, men jeg vil så meget gerne væk med min Dobbelthage kan i hjælpe MIiig? Tak på forhånd :)

Svar:
Hej med dig
Jeg vil starte med at sige at din vægt, højde og bmi er i den helt normale ende og altså ikke noget der vækker min bekymring. Jeg tænker derimod at det er meget normalt at kroppen i din alder begynder at se meget anderldes ud. Over de næste par år vil du opleve at din krop vil vokse og blive længere, du vil få flere muskler og at din dobbelthage kommer til at forsvinde helt af sig selv.
Hvis du synes at det bliver ved med at fylde for dig, tænker jeg at du kan snakke med dine forældre eller din idrætslærer om hvad I kan gøre. Det er nemlig rigtig godt at tænke over hvad man spiser og at få sig rørt fordi teenagekroppen skal bruge en masse energi til at kunne vokse.
Jeg håber du kunne bruge mit svar,
Venlig hilsen Marianne