Den kommer ikke ud!!!
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej cybehus. Jeg har fået min første mins her i går. Men så var der lige et lille problem, jeg turde ikke at sige det til mine forældre, så jeg valgte at klare mig selv (en pisse dårlig ide). Jeg tog en af mine mors tamponer og prøvede at putte den ind, men det ende fucking dårligt. Jeg kan ikke få den ud igen. Jeg kom til at proppe den helt op så den sidder fast i min livmoderhals. Og av det gør ondt vær eneste gang jeg bukker mig får jeg lyst til at dræbe mig selv. Og jeg har prøvet alt for at få den ud. Jeg har enda prøvet min søster dildo. Så hvad gør jeg. Kh pigen med den fede tampon

Svar:
Kære dig.
Godt du skriver, fordi det er vigtigt du ikke går med en tampon i for lang tid. Det første jeg synes du skal gøre er, at få det sagt til din mor, fordi hun er jo vant til tamponer og måske kan hjælpe dig. Og bare rolig, det her er noget mange piger før dig har prøvet.:)
Hvis I ikke kan få den ud selv, så jeg synes I skal ringe til vagtlægen og fortæller hende eller ham om problemet med, at du ikke kan få tamponen ud og at det gør ondt når du bukker dig ned.
Når vagtlægen har snakket med dig, så vil du enten få en tid så du kan få fjernet tamponen, eller få at vide at din egen læge kan klare det på mandag.
Du skal ikke være nervøs for at få tamponen fjernet. Det kan føles lidt ubehageligt men det gør ikke ondt. Men jeg synes det er vigtigt, at fortælle det til din mor eller far. Jeg tror helt sikkert at de gerne vil vide det og det kan også være rart for dig at have dem som støtte når du skal til lægen.
Kærlig hilsen Anne