D-vitamin
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej Cyberhus. Jeg skal måske begynde på d-vitamin indsprøjtninger. Jeg har aftalt med min læge at jeg overvejer det. Dette er lidt et dumt spørgsmål, men hvor får man som regel indsprøjtningen? Er det i armen som at få blodprøve eller?

Svar:
Hej med dig,
Dumme spørgsmål findes ikke :-) De er fint du skriver og du er altid velkommen.
I den klinik jeg arbejder, giver vi vitaminsprøjter i balden eller låret. Det svier lidt, men er ikke slemt. Det skal gives enten i underhuden eller i muskel, så det er ikke ligesom blodprøver - der tages fra blodåren.
Det er rigtig fint at sørge for et normalt d-vitamin niveau i blodet, så det lyder som en rigtig god plan I har gang i :-)
Pas på dig selv,
Varme hilsner
Gry