chokolade
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
jeg er lidt overvægtig. eller for at være mere præcis vejer jeg 86 kg. og jeg spiser 4 pakker chokolade om dagen. er det meget?

Svar:
Hej med Dig.
Chokolade er noget af det mad der indeholder mest energi. Dvs. man skal bruge meget energi for at forbrænde den energi man spiser ved at spise chokolade. 4 pakker chokolade er ret meget at spise hver dag. Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor store pakkerne er, men det ville egentlig være bedst hvis du kun spiste det 1 maks 2 gange om ugen og i mindre mængde.
Du skriver, at du er overvægtig og vejer 86 kg. Det er for meget i din alder. Hvis du gerne vil tabe dig, men ikke helt ved hvordan du skal gribe det an, synes jeg du skal snakke med en voksen du kender godt. Din mor eller far, din lærer eller en anden du har det godt med. Måske i sammen kan finde en måde hvor du kan spise sundere, dyrke noget motion og på den måde komme på rette spor og få tabt nogle af kiloene.
Hvis du har flere spørgsmål til kost og motion, eller gerne vil have råd til at tabe dig, er du velkommen til at skrive igen, så skal vi nok hjælpe dig på vej. Du er selvfølgelig også velkommen til at skrive hvis du har andre spørgsmål.
Hilsen Lea