Canesten

brevkassespørgsmål

Canesten

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år

hej jeg har fået svamp i underlivet og har fået canesten på apoteket... men jeg vil helst ikke bruge stik pillen er det ok med cremen bare? og hvor skal jeg smøre det på henne forneden? jeg kan ikke rigtigt få svar fra brugsanvisningen så jeg håber på noget hjælp hurtigt!:)

Svar:

 Hej :-)

Her kommer et svar så du hurtigt kan komme af med problemet...

Du kan godt undlade at bruge stikpillen. Det gode ved den er, at den kommer lidt højere op i skeden og derfor virker mere i det område. Så når du ikke bruger den er det vigtigt at du smører cremen et stykke op i skeden. Cremen smører du dels på de små skamlæber, på åbningen til skeden og et par cm op i skeden. Svampeinfektionen sidder ofte på slimhinden, som er på indersiden af skeden og må smøres der for at have god effekt. Husk at bruge den til symptomerne er helt væk og 1-2 dage mere.

Håber du får det til at fungere og at du slipper af med ubehaget!

Hav det godt,

Mange hilsner
Gry