bumser

brevkassespørgsmål

bumser

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

hvad kan man bruge fra hjemmet til at slippe af med bumser/ hvad kan man gøre (udover at købe bumseting og sådan)for at slippe af med bumser

Svar:

Hej Pige.

Bumser er tilstoppede porrer, porrer ligner i et mikroskop sådan nogle små huller i huden. De bliver tilstoppet af sved og skidt. Nogen gange går der betændelse i og så kommer bumsen. Mange teenagere får bumser, da også hormonproduktionen påvirker huden.

Det er altså helt normal reaktion for huden at den laver disse bumser. Det er naturligt og som regel forsvinder bumserne også af sig selv igen.

Du kan sørge for lidt sol i ansigtet her i sommeren, det kan virke udtørrende på bumserne. Lige som en god, sund og varieret kost kan hjælpe huden. Udover det er der ikke så meget du selv kan gøre, udover at vente. De forsvinder for det meste af sig selv jo ældre du bliver.

I Matas har de mange gode og billige produkter og de er dygtige til at vejlede om hudtyper osv, så her kan du søge yderligere hjælp.

Og husk, at du skal ikke trykke bumserne ud, det giver ar og ødelægger huden på sigt.

God Sommer.

Venlig hilsen

Anette