Bumser

brevkassespørgsmål

Bumser

brevkassespørgsmål af
Sofie
15 år
Oprettet 6 år 6 måneder siden

Hej

Jeg har så mange bumser at jeg næsten ikke kan holde det ud. Jeg holder huden ren og jeg spiser sundt men har alligevel hele hovedet skuldrende og ryggen fyldt med bumser. Ikke bare sådan nogle små nogen. Kæmpe bumser. Hvad kan jeg gøre????

Svar:

Hej Sofie

Det lyder også rigtigt frustrerende med bumser - men det kan behandles! Der findes en creme i håndkøb på apoteket, der hedder Bsiron, men sådan som du beskriver det, så skal du en tur til din læge.

Din læge kan skrive en recept til dig på en anden creme, da der findes mange mange forskellige cremer til behandling af bumser/ acne. Hvis behandling med creme med medicin i ikke er nok, så kan man forsøge med bumsemedicin/acnemedicin som er i pilleform og er antibiotika. Det kan nogle gange være nødvendigt og virker godt.

Hvisdet ikke virker, så kan din egen læge henvise dig til en hudlæge. En hudlæge er speciallæge i hudsygdomme og kan starte dig op i en endnu mere kraftfuld behandling  men det skal være en hudlæge der starter det. Din egen læge kan 100% hjælpe dig som en start.

Så, start med at gå til din læge, der ser på din hud og ved hvilken behandling du skal begynde med. Bumser/ acne kan behandles og skal behandles! Så afsted med dig, det skal nok blive godt igen.

Bedste hilsener

Lærke

LærkeTAs billede
Lærke har svaret på dette spørgsmål