Bums

brevkassespørgsmål

Bums

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år

Hey, jeg vil lige gerne spørger om en ting, her Idag da jeg var på toiletet og jeg så skulle tørre mig efter jeg havde tisset, så gjorde det ondt, da jeg tørte mig, jeg opdagede at jeg havde en lille rundt øm bule / bums, er det normalt at få en bums / bule lidt over klitroris? Hvad kan det skyldes? Har ikke været i seng med nogen længe. Håber på et godt hjælp..

Svar:

Hej med Dig.

Man kan sagtens få bumser omkring og mellem skamlæberne, og i området dernede. Der sidder en masse små kirtler i slimhinden som sørger for lidt fedt og smørelse til området. De skal være der for at slimhinderne bliver holdt fugtige og modstandsdygtige overfor bakterier og andre ubehageligheder, så det er helt normalt. Nogle gange kan sådan nogle kirtler blive lidt betændte hvis der er kommet lidt "skidt i". Det er ganske normalt, og plejer ikke at være noget problem. Man kan evt. trykke dem ud, eller den tømmer sig selv, men de kan godt være ømme og røde.

Hvis det ikke går over af sig selv inden for en uges tid, eller hvis det bliver meget rødt og ømt, kan du kontakte din læge, så kan man få noget salve man kan smørre på, men som sagt så går det oftest over af sig selv.

Jeg håber du kunne bruge mit svar.

Hilsen fra Lea