Bums

brevkassespørgsmål

Bums

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 9 år 4 måneder siden

Hej!

Hvad er det egentlig der kommer ud når man presser en bums ud?

Der sker hvert fald 3 ting for mig:

Først en tyk hvid væske, som sprøjter når man presser bumsen

Derefter kommer der blod, og til sidst kommer der en en gennemsigtig væske. Hvad består de ting af? Bakterier?

Svar:

Hej du

Bumser er groft sagt hudfedtkirtler, der er gået betændelse i. Bakterier er der også. Hudfedtet dannes i nogle kirtler, som kan stoppe til, og når de gør det, så vokser de og bliver til bumser, hvor bakterier kan trives og danne betændelse omkring.

Betændelse kan nogle gange fremkalde en klar væske, som du beskriver. Hvis man prikker dem eller presser dem, kan det bløde, for der ligger blodkar i huden lige omkring.

Håber at dit spørgsmål blev besvaret. Venlig hilsen Jens-Christian

Jens-Christians billede
Jens Christian har svaret på dette spørgsmål