Brystvortehår og deraf-inspirerede metaforer

brevkassespørgsmål

Brystvortehår og deraf-inspirerede metaforer

brevkassespørgsmål af
Anonym
22 år

Hej. Jeg havde nogle enkelte tynde hår på/rundt om mine brystvorter for noget tid siden, og meget uovervejet plukkede jeg dem fluks med en pincet. Jeg lærte bagefter, at der er en lille risiko ved dette og holdt op og erfarede i øvrigt, at hårene kom ud igen, tykkere og mørkere. Doh! Det skulle jeg have sagt mig selv, men i min iver efter skaldede bryster (!) gik hjernen på ferie. Jeg ved ikke helt, hvorfor jeg skriver. Jeg er bare irriteret. Er det normalt for kvinder at have en lille behåret lykkehjulsglorie center-bryst? Og er der overhovedet noget, jeg kan gøre ved det? Der er jo ikke fordi, der er et helt buskorgie rundt om mine brystvorter, men alligevel er der bevoksning nok til, jeg trimmer dem med mine forældres næsehårssaks! Og nu vi er ved det, har jeg også en lille landingsbane mellem navle og va jajay! Hvad fanden?! SUK! Har I nogle opløftende ord?

Svar:

Kære dig.

De fleste piger har steder på kroppen hvor de synes de har for meget hårvækst. Det er helt almindeligt og normalt at have hår på brysterne. Det har alle! Nogle har dog mere kraftige og synlige hår end andre. For de fleste vil det være sådan at hvis hårene bliver ladt i fred vil de med tiden blive  slidt af det tøj vi går i og derfor bliver de tyndere, kortere og mindre synlige. Hvis man derimod fjerner hårene regelmæssigt vil de ofte være tykkere og kraftigere.

Angående det hår du har mellem navlen og dine ydre kønsdele er det du beskriver også helt almindeligt. Det er et område, hvor hårene ændrer retning og derfor er de nogle gange meget tydelige i det område.

Mit råd ville være at lade hårene være, men hvis det er til stor gene kan du prøve forskellige hårfjerningsmetoder. Hvis du trods dette stadig synes din håret er et problem kan du få din læge til at kigge på om det er noget der kan gøres noget ved.

Op med humøret, det hele skal nok blive helt fint igen!

Hilsen Anita