Blodprøver

brevkassespørgsmål

Blodprøver

brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
Oprettet 14 år 1 uge siden

Hej, Jeg har over en del tid taget afførringspiller som slankemiddel, og min læge vil tage en blodprøve, for at se hvad mit vægttab skyldes, kan det spores i blodprøven at jeg har taget afførringspiller? Hilsen S

Svar:

Hej S.

Din læge vil ikke kunne se på blodprøverne at du har taget afføringspiller. Det vil lægen kun kunne se hvis de tager nogle bestemte prøver, som ikke er den del af de almindelige blodprøver man ville tage.

Derudover vil jeg anbefale dig at stoppe med at bruge afføringspiller som slankemiddel. For det første så hjælper afføringspiller ikke til et vægttab. Det første som bliver optaget i din tarm er kulhydrater, og med afføringpiller vil du mest af alt miste vand og salt. Og det kan være farligt. For det andet så kan afføringspiller give nogle skader på tarmvæggen, som ikke kan rettes op med det samme. Derfor skal du hellere kigge på din kost og dine motionsvaner når du vil tabe dig. Undgå de værste sukker bomber og find noget motion du synes er sjovt.

Held og lykke!

Venlige hilsner fra Line