Blodklump
brevkassespørgsmål af
Anonym
Hej. jeg var her for 3 måneder sammen med en fyr, ikke rigtig
sammen. men jeg fik finger rigtig hårdt. lige pludselig fik jeg det som om
jeg fik min mens.og gik ud på wcet men det var ikke det. der kom en stor
blod klump ud.. og efter blødte jeg ikke mere. det var meget underlig. kan
du hjælpe? håber ikke jeg skal til lægen med det.

Svar:
Hej med dig
Det er rigtig fint at du skriver herind, når du har oplevet noget som du ikke helt føler dig tryk med.
Jeg kan ikke sige med sikkerhed hvad der har gjort at den store blodklump kom ud, da jeg ikke har set den eller undersøgt dig. Men hvis du lige havde haft menstruation inden i var sammen, kan det være rester fra den menstruation. Blodklumpen kan godt have siddet oppe i skeden, og revet sig løs da du var sammen med fyren.
Du skriver at det er 3 måneder siden at det skete, og at du ikke blødte efterfølgende. Derfor tror jeg ikke det er noget som du behøver at være urolig for. Men hvis du begynder at få smerter, eller blødninger igen, så syntes jeg du skal gå til læge og blive undersøgt nærmere.
Når man har været ude for sådanne oplevelser er det ofte rart at tale det igennem med nogen som man føler sig tryk med og har det godt med. Det kan være din mor, veninde eller en anden du er tryg ved. Mange gange kan det fjerne den uro som man går rundt med.
Venlig Hilsen
Iben Pedersen