Bloddoner?

brevkassespørgsmål

Bloddoner?

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år

Hej! Jeg vil rigtig gerne være bloddoner, jeg vil nemlig gerne hjælpe andre mennesker. Jeg er hadcore til blodprøver, så tænker ikke at det overhovedet bliver svært for mig, at skulle have tappet blod. Dog ved jeg ikke, om jeg er egnet til det, da jeg dagligt får medicn (Zoloft 200 mg og truxal)?

Svar:

Hej med dig

Der er faktisk stor mangel på bloddonerer, så det er virkelig sejt du gerne vil hjælpe til på den måde.

Desværre kan du ikke donere blod, så længe du tager den medicin du nævner. Jeg tænker på om du spørger fordi du generelt godt kunne tænke dig at hjælpe andre mennesker? Hvis det er rigtigt, så er der masser af andre muligheder. Nu kender jeg dig jo ikke personligt, så det er svært at foreslå noget konkret, men prøv at tal med dine forældre om det, eller måske en lærer. Måske har de nogle gode ideer.

En mulighed du kunne overveje var at skrive lidt sammen med andre her på cyberhus.dk - der er helt sikkert nogen der vil have glæde af at høre om dine erfaringer.

Jeg håber du finder ud af noget og ønsker dig al held og lykke!

Venlig hilsen

Asger