blod fra endetarm :S
brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
hey. skriver til jer fordi at jeg helst vil undgå et PINLIGT tjek hos min læge. jeg har her de sidste pr. dage haft lidt maveproblemer i form af - pludslig opstående smerter i V. side øverst i maven under ca. de 3første riben, formentlig pga. forberedelse til eksamen. men altså igår da jeg var på toilettet opdagede jeg at der kom slim ud af anus, med blodpletter i. blodpletterne var helt små og der var mange. skal siges at jeg altid holder øje med min afføring, når jeg har ondt eller anden form for maveproblemer. men altså vil bare gerne vide om det kan tyde på noget? og om jeg skal tage til lægen, selvom jeg helst ik vil. håber i kan hjælpe :) vh fra mig

Svar:
Kære du.
Kan godt forstå du synes det er lidt pinligt - det er aldrig rart at skulle fortælle om sin afføring i detaljer til andre eller blive undersøgt "dernede". Men det er godt du skriver ind alligevel :-)
Blod og slim i afføringen kan både skyldes alvorlige og mindre alvorlige ting og derfor er det nødvendigt for dig at gå op til lægen for at få det undersøgt ordentligt.
Jeg tror ikke du skal være bekymret, men gå op og få det tjekket for en sikkerheds skyld . Jeg ved godt at det ikke er den sjoveste undersøgelse at skulle igennem, men det er hurtigt overstået trods alt :-)
Pøj pøj med eksamen og god sommer.
Bedste hilsner fra Mette