Blodårer på brysterne

brevkassespørgsmål

Blodårer på brysterne

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 8 år 2 uger siden

hej cyberhus.

Jeg har tydelige blodårer omkring mine brystvorter som er

rødlige/lilla og jeg er bare ret bange for at det er farligt.  Hvad kan det skyldes, er det farligt eller er det normalt ?

Tak på forhånd!

Svar:

Hej med dig!

Synelige blodårer på bryster og brystvorter er fuldstændigt normalt, så du skal slet ikke være bekymret. Der hverken kan eller skal gøres noget ved det. Når man er 14 år så er brysterne ikke færdigudviklede, og de vil blive ved med at ændre sig under resten af puberteten. Nogle pige får strækmærker, som er ufarlige bristninger i underhuden, som kommer samtidig med at brysterne vokser. De er typisk lidt blålige og glinsende i starten, som med tiden bliver mindere tydelige og blegner i farve. Uanset om det er blodårer eller strækmærker du har fået på din bryster så er det fuldstændigt normalt og noget som mange piger får, og måske er de endda væk om ikke ret lang tid, da dine bryster ikke er færdigudviklede endnu.

Husk at bryster kan se SÅ forskellige ud! Prøv at holde af netop dit udseende og at se på dine bryster med positive følelser!

Med venlig hilsen

Rebecka, læge.

Rebeckas billede
Rebecka har svaret på dette spørgsmål