Blødning ved samleje? Hjælp

brevkassespørgsmål

Blødning ved samleje? Hjælp

brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Oprettet 11 år 3 uger siden

Hej Cyberhus.. Det er som overskriften siger sådan, at jeg desværre er begyndt at bløde, når jeg har samleje.. Det er altid midt i samlejet, og jeg bløder faktisk ikke efter... Det føltes lidt som om jeg har en rift eller lign. oppe i skeden, men jeg ved det ærligt talt ikke helt. Jeg har prøvet at Google lidt på det, og jeg er bange for, om det kan være noget alvorligt..? Hvad siger I? Er det mon noget jeg bør gå til læge med? (Det skal lige siges at det ikke er HVER eneste gang jeg har sex, at jeg bløder. Jeg er på p-piller, så tænker også lidt om det kan være noget med hormonforstyrrelser, men kan ikke få det til at passe, når det føltes som om jeg har en rift i skeden.. Det svider nemlig lidt efter samlejet - kun når jeg har blødt ved sex. Håber I kan hjælpe. Kh den bekymrede pige...

Svar:

Hej med dig Velkommen til Cyberhus.

Det kunne da godt lyde som om, at du har fået en lille rift i skeden ved sex. Hvis man fx har lidt svamp kan slimhinderne være mere sårbare og det kan svide lidt efter sex. Jeg synes dog, som du selv er inde på, at du skal gå til læge og få det undersøgt.

Blødning ved sex er noget man helst skal reagere på fordi det også kan være tegn på, at man har cellefordringer i livmoderhalsen, hvilket kan fører til livmoderhalskræft, hvis ikke det bliver fjernet. Det vil du kunne blive tjekket for hos lægen ved en underlivsundersøgelse, hvor lægen tager lidt celler fra livmoderhalsen med en lille blød børste.

Jeg tænker at det er langt mere sandsynligt at det er en rift eller at du har fået lidt svamp i skeden så slimhinderne er sarte, men jeg synes det er vigtigt, at du kommer afsted til lægen, hvis det har stået på i længere tid,for at finde ud af det.

Så kan du jo i samme omgang blive tjekket for klamydia. Så Afsted til lægen med dig, det bliver jo bare rart at få overstået.

Vh Malene