besvimer hele tiden?

brevkassespørgsmål

besvimer hele tiden?

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Hej jeg er en dreng på 15 år. som er begyndt og besvime konstant. kan stå og snakke med folk og pluselig besvimer jeg. Jeg spiser som jeg skal og dyrker motion. ved i om der kan være noget galt?

Svar:

Hej med dig!

Det er et meget kort og konkret spørgsmål du kommer med.

Nu skal du høre, hvad jeg synes: Det er ikke meningen, at du skal gå og besvime konstant, uden vi ved hvorfor, du gør det. Derfor er det vigtigt, at du bliver undersøgt. Jeg synes, du skal gå til din læge. Der kan være rigtig mange grunde til, at man besvimer. Og det er vigtigt at udelukke de alvorlige årsager. Derfor synes jeg, at du så snart du kan, skal få en tid hos din læge.

Han eller hun vil sikkert spørge du ud om en masse ting, blandt andet hvor mange gange du besvimer, om du ved hvor lang tid besvimelserne varer, om du er "helt væk", eller har en fornemmelse af hvad der sker omkring dig. Det kan også være, at han eller hun spørger dig om, hvordan du har det op til det tidspunkt, hvor du besvimer og lige, når du vågner igen, eller om der er tidspunkter hvor der komme mange besvimelser og andre tidspunkter, hvor de slet ikke kommer.

Din læge vil sikkert undersøge dig, og ud fra de svar du kommer med og de resultater din læge får ud af undersøgelserne, vil han eller hun måske kunne komme frem til en årsag til dine besvimelser.

Det er svært for mig at fortælle dig, hvad det er for nogle undersøgelser, din læge vil lave, for det kommer helt an på, hvad han eller hun tænker på med det du fortæller. Men det kan for eksempel være, at lægen vil undersøge din hjerterytme og måle dit blodtryk.

Jeg synes, at det er vigtigt, at du fortæller din læge om det her.

Mvh

Kathrine