Bekymret for min kæreste
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej brevkasse. Jeg er en pige på 16 år med en rigtig dejlig kæreste som er nogle måneder yngre end jeg.
Han har fortalt om at når en dreng får erektion men ikke udløsning, kan det gøre ondt i skridtet. Han har også fortalt om en enkelt gang hvor han besvimede af det.
I dag blev vi afbrudt da vi skulle til at have sex, så han fik ikke udløsning og så sagde han at han havde ondt. Men så efter en halv times tid, blev han helt hvid i hovedet og var ved at besvime inden jeg fik ham ned og ligge. Der skete ikke noget, men jeg er ret bekymret. Jeg har ikke hørt om nogle andre der ligefrem besvimer hver gang de ikke får udløsning. Er det normalt?

Svar:
Hej med dig
Det er ikke ualmindeligt, at det kan være smertefuldt at have erektion, hvis man ikke efterfølgende får udløsning. Besvimelse er til gengæld noget mere sjældent. Det behøver bestemt ikke at være farligt. Det vil det som regel kun være, hvis man samtidig fejler noget med hjertet. Nu er din kæreste jo ung og fejler sandsynligvis ikke noget med hjertet. Men, hvis der er arvelige hjertesygdomme i hans familie bør han undersøges hos sin egen læge. Hvis han besvimer igen ved erektion, så synes jeg også han skal undersøges hos sin egen læge alligevel. For en sikkerheds skyld.
Håber svaret kan hjælpe dig og din kæreste.
Venlig hilsen Jens-Christian